Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2016

Οι διάσημοι πετρελαιοκινητήρες Μαλκότση - Η ελληνική εταιρεία που κινούσε τρακτέρ, καΐκια και ποτιστικά σε όλη την Ελλάδα.



Η ελληνική εταιρεία που κινούσε τρακτέρ, καΐκια και ποτιστικά σε όλη την Ελλάδα. Οι διάσημοι πετρελαιοκινητήρες Μαλκότση που ακόμη και σήμερα είναι περιζήτητοι μέσω των αγροτικών αγγελιών.
Βίντεο και φωτό με το ελληνικής κατασκευής τρακτέρ Μαλκότση, πρίν από πολλά χρόνια, τότε που τα συμφέροντα των εισαγωγέων και πολιτικάντηδων της Μεταπολίτευσης, δεν επέτρεψαν την ανάπτυξη της εταιρίας και παρέμενε στα μονοκύλινδρα πανίσχυρα αντλητικά συγκροτήματα, μέχρι που του την έκλεισαν επίτηδες οριστικά, τα λαμόγια της Μεταλήστευσης !!
Εσύ το ήξερες;;; ...Ότι το κράτος οδήγησε τελικά τον Σωκράτη Μαλκότση σε πτώχευση μόλις τόλμησε να βγάλει Ελληνικής κατασκευής τρακτέρ !!!
Ο Σωκράτης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και άλλοι στην Αθήνα.
Έχοντας την έδρα του στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.
Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά παράλληλα εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου το ενδιαφέρον του στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.
Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους.
Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.
Η σειρά diesel EM τις περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.
Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης και άλλων προβλημάτων και φυσικά εξαιτίας της πλήρους έλλειψης κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων .
Πέρα όμως από αυτά ο Μαλκότσης έπεσε και θύμα του Ελληνικού ανάλγητου κράτους. Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και να πως συνέβηκε αυτό. !!!
Στην εταιρία του Μαλκότση δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών από την ΕΛΒΟ για στρατιωτικά οχήματα. Ο Μαλκότσης πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει την παραγγελία.
Όταν όμως παρέδωσε τις μηχανές η κρατική ΕΛΒΟ καθυστερούσε την πληρωμή τού λογαριασμού. Η Εθνική Τράπεζα όμως ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό.
Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε τον Μαλκότση, και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ η παραγωγή των Ντιζελομηχανων έσβησε για την Ελλάδα!
Προσέξτε τώρα την λεπτομέρεια !!
Κρατική και η ΕΛΒΟ, κρατική και η Εθνική τότε.
Από την μια το κράτος μέσω της Εθνικής ζητούσε τα χρήματα που είχε πάρει ο Μαλκότσης για να φτιάξει την παραγγελία και από την άλλη πάλι το κράτος μέσω της ΕΛΒΟ αρνούνταν να πληρώσει τον Μαλκότση για τις μηχανές που παρήγγειλε.
Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε και έτσι έμειναν στα χαρτιά και τα σχέδια του Σωκράτη Μαλκότση για το τρακτέρ που είχε αρχίσει να βγάζει.
Βεβαίως, το πρώτο ελληνικό τρακτέρ του οραματιστή Σ. Μαλκότση δεν μπήκε ποτέ στη μαζική παραγωγή, κυρίως γιατί το κόστος κατασκευής ήταν υψηλό ακόμη και δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα εισαγόμενα, ενώ το κράτος, που υποτίθεται θα βοηθούσε την μαζική παραγωγή, δεν κράτησε τις υποσχέσεις του για παραγγελίες, χαμηλότοκη δανειοδότηση και δασμολογική προστασία.
Ελλάς το μεγαλείο σου.. που τελειωμό δεν έχει, τρώς τα παιδιά σου.

δείτε το βίντεο : https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1185502938164257&id=100001136868892
Γοργίας Επικούρειος